Subject: FW: VT2086 side juurdepääsuvõrgu rajamine Loksa linn_TRAM märkused nõuded_05.07.2024
From: "Arvo Veltri" <[email-masked]>
To: "MNT Teed" <[email-masked]>
Date: Thu, 25 Jul 2024 15:11:25 +0300

Tere

Palun see panna mulle täitmiseks, korduv menetlus (number allpool)

Arvo Veltri

peaspetsialist

Planeerimise osakond

tehnovõrkude üksus

GSM 516 4006

[email-masked] <mailto:[email-masked]>

www.transpordiamet.ee <http://www.transpordiamet.ee/>

Valge 4/11413 Tallinn/Transpordiamet

From: Ilja Galkin <[email-masked]>
Sent: Thursday, July 25, 2024 2:54 PM
To: Arvo Veltri <[email-masked]>
Subject: RE: VT2086 side juurdepääsuvõrgu rajamine Loksa linn_TRAM
märkused nõuded_05.07.2024

Tere,

Tõstsime sidekaev ja kapp KOVi maa peale, Lõuna tänavale. Siis ei pea
olema probleemi teekate kahjustamisega

Tegin muudatus ka IKÕ plaanil ja seletuskirjas

Saadan uuesti

Tervitades,

Ilja Galkin

Keskkonnaprojekt OÜ

From: Arvo Veltri [mailto:[email-masked]]
Sent: Friday, 5 July 2024 11:09
To: [email-masked]
<mailto:[email-masked]>
Cc: Margus Magus <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >
Subject: VT2086 side juurdepääsuvõrgu rajamine Loksa linn_TRAM märkused
nõuded_05.07.2024

Ilja Galkin

OÜ KESKKONNAPROJEKT

[email-masked] <mailto:[email-masked]>

Teie  10.06.2024

Meie  05.07.2024 nr 7.1-2/24/5289-3

Sideehitiste projekti töö nr VT2086

kooskõlastusest keeldumine riigitee nr 11283

tee piirides ja tee kaitsevööndis Loksa linnas

ja nõuete esitamine projektile

Kooskõlastamiseks on esitatud sideehitiste, sidekanalisatsioon,
sidekaevud, sidekapid (edaspidi tehnovõrgud) ehitusprojekt, OÜ
KESKKONNAPROJEKT töö nr VT2086 „Passiivse elektroonilise side
juurdepääsuvõrgu rajamine, VT2086“ eelprojekti staadiumis.

Kooskõlastamiseks esitatud Projektis on ette nähtud ehitada tehnovõrgud
riigitee nr 11283 Loksa – Hara km 0,28-0,83 tee piirides (teemaal) ja tee
kaitsevööndis:

1.	Lõigul km 0,37-0,79 õhuliinide (9 tk) ristumised riigiteega.
2.	Km 0,57 tehakse väljavõte olemasolevast ELA057 sidetrassist,
sidekaev sidekapp teemaal;
3.	Km 0,72 maakabli ristumine kinniselt.

Võttes aluseks ehitusseadustiku (EhS) § 13, § 19, § 24, § 70, § 71, § 72,
§ 92, §§ 97, § 99 ning Transpordiameti põhimääruse ei kooskõlasta
Transpordiamet esitatud Projekti ning esitame nõuded tehnovõrkude
projekteerimiseks ja ehitamiseks riigiteede maaüksuste piirides (teemaal)
ja tee kaitsevööndis.

Tehnovõrkude projekti koostamisel riigiteede tee piirides ja tee
kaitsevööndis palume arvestada alltoodud informatsiooni, asjaolude ja
nõuetega:

1.     Projekt tuleb koostada vastavalt selle tehnovõrgu
projekteerimisnormidele ja riigiteede tee piirides Tee projekteerimise
normidele (EhS § 99 lg 4).

2.     Tehnovõrkude projekteerimisel ja ehitustöödel riigiteede piirides
tuleb juhinduda Transpordiameti tüüpnõuetest: „Nõuded tehnovõrkude
teemaale paigaldamise kavandamisel“ (Nõuded), asub:
https://transpordiamet.ee/maanteed-veeteed-ohuruum/tee-ehitus/juhendid#teh
novrgud .

3.     Kaevetöödel ja lahtiste kaevikute kavandamisel tuleb juhinduda
Tööinspektsiooni juhendist „Tööohutus ehitusplatsil“, asub:
https://issuu.com/tooinspektsioon/docs/tooohutus_ehitusplatsil või
<https://transpordiamet.ee/maanteed-veeteed-ohuruum/tee-ehitus/juhendid#va
ldkonnalesed-norm--2>
https://transpordiamet.ee/maanteed-veeteed-ohuruum/tee-ehitus/juhendid#val
dkonnalesed-norm--2 .  Varisemisnurk millega me tehnovõrkude paigaldamisel
kaevetöödel piki teed nõustume (mitte järsem) on 1:3/4 (53°) eeldades
A-tüüpi pinnast vt „Tööohutus ehitusplatsil).

4.     Kavandades ehitisi (sh mastid, kapid jne) või rajatisi riigitee
piirides tuleb juhinduda  „Tee projekteerimise normid“ (EhS  § 99 lg 4)
lisast „Maanteede projekteerimisnormid“ (edaspidi Normid).

NB informatsiooniks Teile. Kui ca 12 a tagasi hakati esimesi ELA SA
kaablikanalisatsiooni trasse projekteerima ja ehitama, siis meie
(Maanteeamet) küsimuse peale, et kust tehakse hiljem väljavõtted nn
põhitrassist (nii nimetas seda ELA SA) tarbijale, siis kinnitati meile, et
see saab olema ainult kaevudest (või tee kõrval haljasalal) ning kindlasti
mitte kusagilt trassi keskelt kui trass on riigitee muldkehas
(tugipeenras). Tulenevalt eelpool antud kinnitusest ja pärast pikki
kaalumisi lubas Maanteeamet kaablikanalisatsiooni kaabliadraga paigaldada
ka tee muldkehasse, tee kruuskattega tugipeenrasse ning kaevud toodi tee
kõrvale haljasalale. Seega tuginedes eeltoodud kontsepsioonile palume teha
väljavõtted tarbijale olevatest sidekaevudest või trassist mis on
haljasalal.

5.     Märkused Projektile:

5.1. Km 0,57 tehakse väljavõte olemasolevast ELA057 sidetrassist, mis on
asfaltkatte serva all ja sidekaev ja sidekapp teemaal; Projekti
seletuskirjas ei ole selgitust miks, mis põhjusel tehakse väljavõte ELA057
trassist nimelt selles kohas. Riigiteele on 2014 a ehitatud
asfaltbetoonkate killustikalusel ning siis jäi ka olemasolev ELA057
asfaltkatte laienduse alla.

5.2. Palume teha väljavõte olevast ELA057 trassist riigitee nr 11283 km
0,36 asuvalt Lõuna tänav kinnistul haljasalal

Teil samas kohas ka projektsed siderajatised

Või teine koht haljasalal riigitee nr 11283 km 0,84

Teil samas kohas ka siderajatised

3.	Palume kaaluda ja kasutada alternatiive (haljasala). Või äärmisel
juhul esitada põhjendus miks, mis kaalutlustel kaevatakse lahti riigitee
nr 11283 km 0,57 tee muldkeha ning juurde lisada tuleb ka ELA SA
garaniikiri riigitee taastamise osale kehtivusega 5 a, siis Transpordiamet
vaatab asja uuest üle kas Teie esitatud põhjendust saab aktsepteerida.
4.	Sidekapp C2086 Rahu tn/Maleva tn ristmikul, mnt nr 11283 km 0,57
(kõrgus maapinnast 1,3 m) – asukohaga ca 3,0 m riigitee asfaltkatte
servast, ei saa nõustuda selle asukohaga nähtavuskolmnurgas – palume kapp
nihutada 5,0 m asfaltkatte servast, siis vastab kapi kaugus Linnatänavad
EVS 843:2016 minimaalsetele nõuetele

Palume Projekti täiendada ja lisada vajalikud puuduvad materjalid ning
esitada uuesti kooskõlastamisele aadressil
<mailto:[email-masked]> [email-masked] .

Arvo Veltri

peaspetsialist

Planeerimise osakond

tehnovõrkude üksus

GSM 516 4006

[email-masked] <mailto:[email-masked]>

www.transpordiamet.ee <http://www.transpordiamet.ee/>

Valge 4/11413 Tallinn/Transpordiamet

From: Arvo Veltri <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >
Sent: Monday, June 10, 2024 1:51 PM
To: Anne Vesinurm <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >
Subject: FW: VT2086 Passiivse elektroonilise side juurdepääsuvõrgu
rajamine Loksa linn Harjumaa

Tere Anne

Palun registreeri see mulle täitmiseks.

Arvo Veltri

From: Ilja Galkin <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >
Sent: Monday, June 10, 2024 1:15 PM
To: Arvo Veltri <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >
Subject: VT2086 Passiivse elektroonilise side juurdepääsuvõrgu rajamine
Loksa linn Harjumaa

Tere,

Saadan projekt koos katete taastamise projektiga kooskõlastamiseks

Tervitades,

Ilja Galkin

Keskkonnaprojekt OÜ